یه دختر معمولی با یه زندگی معمولی
 
قالب وبلاگ

 

گفتم که اینترنتمون هم ماجرادار شد. از چند تا شرکت تحقیق کردیم که کدوم بهتر و ارزون تره. صاحبخونه قبلا بهم گفته بود که فلان شرکت رو نمیتونی اینجا داشته باشی. ولی ما تو شهر قبلیمون دقیقا از همون شرکت داشتیم و خیلی هم راضی بودیم.

کلا این شرکت های اینترنتی اینجا خیلی کلاه بردارن. باید خودت همه چی رو اولش چک کنی. وگرنه کلی پول اضافه ازت می گیرن.

یه سری از این شرکت ها رو همسر آنلاین تحقیق کرد (وقتی رفته بود شهر قبلیمون)، یه سری ها رو هم من حضوری رفتم. یه شرکتو رفتم، گفت ماهی فلان قدره و حدود دو سه هفته هم طول می کشه که وصل کنیم. تو این دو سه هفته اگه بخواین می تونیم یه اینترنت استیک بهتون بدیم که به ازاش ماهی یه یورو به پول اینترنتتون اضافه میشه. اینو با همسر بودیم که رفتیم پیشش.

بعد یه بار که همسر رفته بود شهر قبلی به من گفت برم از یه شرکت دیگه هم سوال کنم. آدرس طرفو داد و من از سر کار رفتم اونجا. طرف گفت این قدر هزینه شه و این قدر هم هزینه ی نصب داره. به همسر زنگ زدم و گفتم. گفت اون یکی قبلی رو من آنلاین چک کردم، اونم هزینه ی نصب داره ولی اون دفعه به ما نگفت. برو دوباره بپرس لطفا.

منم رفتم همون مغازه. این دفعه آقای اون دفعه ای نبود. با یکی دیگه از همکاراش صحبت کردم. گفتم میخوام بدونم قیمت فلان اینترنت با فلان سرعت چقدر میشه. گفت این قدر در ماه و این قدر هم که هزینه ی نصب!

اینه که میگم کلا اگه چیزی رو به زور نپرسین و از زیر زبونشون نکشین، بهتون کل هزینه ها رو نمی گن.

دفعه ی پیش، یعنی برای خونه ی قبلیمون، ما اینترنتو کلا اینترنتی سفارش دادیم و اصلا دنگ و فنگ نصب و این چیزا نداشت. یه مودم برامون پست کردن و ما هم وصلش کردیم و تنظیماتشو انجام دادیم و تموم.

این دفعه هرچی چک کردیم، اینترنت با قیمت مناسب و اون مدلی نبود. یعنی همه رو باید یکی بیاد حتما خونه که اینم طول می کشه چند هفته تا برات قرار هماهنگ کنن و طرف بیاد و این حرفا.

برای اینترنت سفارش دادن، همیشه این طوریه که شما آدرس دقیق خونه تونو میگین و شرکت بهتون میگه که آیا اون قسمت تحت پوششش هست یا نه یا اون سرعتی که میخواین برای اون خونه امکان پذیره یا نه.

اون شرکتی که تو شهر قبلی ازش اینترنت خریده بودیم، اینجا برای خونه ی ما امکان پذیر نبود. اما همسر وقتی تو اینترنت چک کرده بود، آدرسو که زده بود، گیر نداده بود. اونم دیده بود با سرعت 50 مگابایتش ارزونتره از سرعت 16 مگا بایت این یکی شرکت. گفته بود خب حالا اینو سفارش میدیم، نهایتش اینه که نمی تونیم از کل سرعتش استفاده کنیم دیگه. سرعتش میاد میشه همون 16. حالا اگه یه روزی هم اینجا رو سیستمشو عوض کردن و تحت پوشش قرار گرفت که خوش به حالمون شده.

این شد که اینترنتی همونو سفارش داد. فرداش یه نفر از اون شرکت بهش زنگ زده بود و گفته بود این سفارشی که شما دادین نمیشه برای این خونه. مگه اینکه فلان تغییرو بدین توش. همسر هم گفته بود خب تغییر بده. اشکال نداره. اونم به همسر گفته بود پس من سفارش قبلیتونو کنسل می کنم و یه سفارش دیگه براتون میدم. یه کد رهگیری هم به همسر داده بود که بتونه پیگیری کنه درخواستمونو.

یه ده روزی گذشت و ما دیدیم هیچ خبری نشد. همسر اول ایمیل و در نهایت زنگ زد به شرکته. کد رهگیری رو که داده بود، طرف گفته بود این کد رهگیری که شما میگین واسه همون آدرسه که شما میگی ولی به اسم یکی دیگه ثبت شده!! معلوم شد که مسئول قبلی اشتباه کرده و ظاهرا اسم یکی دیگه رو - که شاید جلوش بوده اون لحظه- اشتباهی نوشته برای ما. باز طرف گفته بود پس من این سفارشو کنسل میکنم، شما دوباره سفارش بده!

همسر هم گفته بود باشه. ولی بعد بیخیال اون شرکت شدیم و همون روز از همون شرکت اولی سفارش دادیم. بلافاصله ایمیل تاییدیه برای همسر اومده بود که شما همچین سفارشی رو ثبت کردین. چند روز بعدش هم ایمیل زده بودن که براتون یه قرار میذاریم برای تاریخ 29 ژوئن که طرف بیاد و سیستمتونو راه بندازه.

حالا طبق یه ایمیل بعدترش، قراره 29 ژوئن ساعت 14 تا 17 یکی بیاد اینترنتمونو درست کنه. البته مودمو قبلا پست کردن. اما این دفعه یه کد نصب میخواد که تو راهنماهای مودم نیست. فک کنم طرف همون کده رو میگیره دستش، میاد برامون وارد می کنه و برا همین از آدم هزینه ی نصب می گیرن خنثی. وگرنه آخه مگه مودمم هزینه ی نصب داره آخه؟ مگه کابینته؟!!

--

این از قضیه ی اینترنمون که گفتم شفاف سازی کنم چی شده چشمک.

--

تو این مدت، یه استیک اینترنت به دوستامون گفتیم برامون بفرستن، یه سیم کارت گرفتیم، انداختیم روش که اینترنت داشته باشیم. اونم کلا ماهی 5 گیگ بیشتر نیست. ما هم گفتیم خب یه ماهه دیگه. اشکالی نداره. حالا از همون 5 گیگ هم لپ تاپ همسر رفته خودشو آپدیت کرده خنده، الان کلا خیلی کم گیگ داریم!

--

یاد خواهرزاده ام افتادم. می خواستم برا مامانش لپ تاپ بخرم. میگفت خاله یه لپ تاپ بخر گیگش زیاد باشه!!

--

باز همون استیکو هم این آخر هفته با خودمون میبریم شهر قبلی که پس بدیم به دوستامون. آخه دفعه ی بعدی معلوم نیست کی ببینیمشون. یعنی سه روز کلا همون نیمچه گیگو هم نداریم نیشخند.

--

کلا این شرکت های اینترنتی و تلفنی اینجا رقابت بسیار تنگاتنگی با هم دارن و واسه همین مدام سعی می کنن آپشن های خوبی بدن. ما الان اینجا سیم کارت هایی داریم که از سوپرمارکتی خریدیم. یعنی مثلا سوپرمارکت Aldi، سیم کارتی هم داره به اسم Aldi. ما از Lidl خریده بودیم که اونم یه سوپرمارکته. الان Aldi آپشن بهتری داره. مخصوصا برای اینترتش. اینترت گوشی ما الان 300 مگابایت در ماهه که خب خیلی کمه. یه راهی که وجود داره اینه که سیم کارتتو، یعنی با همون شماره ای که هست، منتقل کنی به اون یکی خدمات دهنده. یعنی مثلا از Lidl بری Aldi. این کار، 20 یورو هزینه داره. ولی در عوض شرکت Aldi، بیست یورو جایزه ی شارژ گوشی میده به کسی که به Aldi تغییر بده سیم کارتشو! اینه که آدم میتونه بدون هزینه سیم کارتشو منتقل کنه به یه سرویس دهنده ی دیگه.

یعنی قشنگ یه جوری مشتری های همون می دزدنا. ولی خب باعث پیشرفتشون میشه همین کار لبخند. یا مثلا شما وقتی قرارداد اینترنت می بندین که دو ساله است، به هیچ طریقی اجازه ی کنسل کردن ندارین، مگر اینکه کلا آلمانو برای همیشه ترک کنین و برین برگه از شهرداری بیارین که این آدم کلا این کشور ترک کرد!! یا اینکه برین به شهری که اون سرویس دهنده پوشش نده. که در اون صورت خب طبیعیه که مجبوره کنسل کنه دیگه!

اما جالب اینه که شرکت ها میان در خونه ی آدم در می زنن، میگن اینترنت شما چیه؟ مثلا شما میگین از شرکت ایکس. حالا این آقا از شرکت وای اومده. میگه اگه می خواین ما این سرویسا رو داریم و می تونین به اینترنت ما انتقال بدین اینترنتتونو. حالا شما میگی آقا من راضیم از خدمات سرویس دهنده ام. باز هی آپشن رو می کنن که ما چه خدماتی داریم. بعد آخرش شما میگین آقا اصلا از قرارداد من مونده هنوز، نمیتونم کنسل کنم. میگن شما کاری نداشته باش. ما خودمون اونو درست می کنیم!

خلاصه که سیستم اینترنت و تلفن تو آلمان خیلی باحاله. گرچه آخرش اگه حواست نباشه همه شون سر آدم کلاه میذارن نیشخند.

--

یه بار برادر کوچیک تر برای من و همسر یه آپشن پیدا کرد که با ماهی 2 یورو می تونستیم به کل موبایل ها و خطوط ثابت داخل آلمان رایگان زنگ بزنیم. البته اصلش ماهی 25 یورو بود. ولی خب ما با اون برگه ی تخفیفی که داشتیم قراردادو این مدلی بستیم. خب طبیعیه که تو چنین شرایطی، هر کس به ما زنگ می زد از دوستامون، می گفتیم قطع کن من زنگ می زنم. این بود که ما ماهی چندصد دقیقه مکالمه داشتیم همیشه! چند ماه قبل از اینکه قراردادمون تموم بشه، این شرکت ما رو دیوونه کرد از بس هی زنگ زد و آپشن داد!!

تازه طرف به همسر گفته بود ببینین شما ماهی اینقدر دقیقه مکالمه دارین که اگه به حالت عادی حساب کنین میشه این قدر یورو در ماه. ما می تونین این آپشنو بهتون بدیم که قیمتش بشه فلان و این حرفا. فک کنم طرف فک کرده بود ما بیزینس منیم این قدر زنگ می زنیم هی نیشخند. نمی دونست ما دو تا دانشجوی بیچاره ایم. البته ما 2 تا دانشجو نبودیم، بلکه شاید 20 تا دانشجوی بیچاره بودیم که داشتیم از خدمات اینا استفاده می کردیم نیشخند! آخه ما به هم زنگ می زدیم دیگه!

--

منم احتمالا چند وقت دیگه سیم کارتمو انتقال بدم به Aldi. لیدل هم بهتره سعی کنه خدماتشو بهتر کنه که مشتریاش نپرن چشمک.


[ ۱۳٩٥/٤/۳ ] [ ٤:٥٢ ‎ق.ظ ] [ دختر معمولی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

من یه دختر معمولی هستم که با همسرم توی یه شهر کوچیک آلمان یه زندگی دانشجویی خیلی معمولی داریم و اینجا میخوام همین روزای ساده ولی قشنگ زندگیمونو ثبت کنم. البته زندگی ما هم مثل همه ی زندگی ها فراز و نشیب های زیادی داشته و داره ولی داشتن این فراز و نشیب ها خودش معمولیه! -------------------------------------------------- اگر سوالی در مورد پذیرش توی آلمان داشتین، اول از همه لطفا به سایت اپلای ابرود دات ارگ مراجعه کنید. ----------------------------------------------- اگه نتونستید جواب سوالاتونو بگیرین، من تا جایی که بتونم بهتون کمک می کنم، ولی ازتون خواهش می کنم، سوالاتون رو فقط و فقط توی پست "از من بپرسید" که تنها پست توی برچسب "از من بپرسید" هست، بپرسید، یعنی این آدرس: http://mamooli.persianblog.ir/post/524/ در غیر این صورت به احتمال زیاد جواب داده نمیشه. ------------------------------------------------ اگه رمز می خواین، بگین. -------------------------------------------------- اگه با من کار دارین، به این آدرس ایمیل بزنین: mamooli_persianblog@yahoo.com
نويسندگان
موضوعات وب
صفحات اختصاصی
امکانات وب